Zespół Szkolno-Przedszkolny w Czernichowie

Zespół Szkolno - Przedszkolny w Czernichowie

Co tam w szkole

Wycieczka do Diabelskiej skały i Gajówki

Dnia 7 października 2020 roku, uczniowie klasy 7b wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do "Diabelskiej Skały".

O godzinie 9 wyruszyliśmy ze szkoły na "Groń". Szlakami turystycznymi dotarliśmy do "Diabelskiej skały". Po drodze podziwialiśmy piękne widoki i napotkane kapliczki. Rozmawialiśmy i robiliśmy zdjęcia. Nie umknęły naszej uwadze również napotkane zwierzęta, jak padalec czy żuk gnojowy. Ze szlaku obserwowaliśmy piękną panoramę gminy Czernichów. Przy "Diabelskiej skale" mieliśmy postój na posilek, odpoczynek i robienie zdjęć. Gdy dotarliśmy do Gajówki, przygotowywaliśmy drewno na rozpalenie ogniska. Następnie piekliśmy kiełbaski, które były bardzo smaczne. W wolnym czasie bawiliśmy się z przyjaciółmi. Około godziny 12.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do szkoły. Szliśmy drogą wzdłuż potoku "Roztoka". Dzień był bardzo ciekawy i udany. Wszyscy ponownie chcemy wybrać się na taką wycieczkę.

Rejs statkiem po Jeziorze Żywieckim

24 września klasa 6 oraz 7a miały spędzić ciekawy dzień. Po dwóch pierwszych lekcjach poszliśmy w kierunku Jeziora Żywieckiego, na Zaporę, gdzie czekał na nas stateczek. Podróż statkiem była fantastyczną przygodą. Wszyscy bawili się wspaniale. Po rejsie czekała na nas kiełbaska z grilla oraz frytki. Najedzeni i pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły.

Zuzanna Janik kl. 6

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

2 października obchodziliśmy w naszej szkole X Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Dzień ten ma zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia zaległości po wakacjach.

W naszej szkole w tym dniu  - w każdej klasie  na lekcjach matematyki przeprowadzono różnego rodzaju gry logiczne i quizy z tabliczki mnożenia. W klasach przeprowadzono również konkurs na „Najszybszego w rachunkach”. Każdy uczeń, który poprawnie odpowiedział otrzymywał odznakę „Mądrej Sowy” i certyfikat „Eksperta Tabliczki Mnożenia”. Konkurs cieszył się dużym powodzeniem. Dodatkowo uczniowie klasy czwartej sklejali model sówki – symbol Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia.

Dziękujemy za włączenie się do akcji i serdecznie gratulujemy wszystkim uczniom, którzy zdali pomyślnie egzamin z tabliczki mnożenia.

Dzień Chłopaka w klasie IV

Obchody Dnia Chłopaka w klasie IV stały się doskonałą okazją do integracji zespołu klasowego oraz wspólnej zabawy. Dziewczyny dla swoich chłopaków przygotowały liczne konkursy i zabawy m.in. rozpoznawanie po zapachu różnych przypraw, koło fortuny, "Jaka to melodia?", rozpoznawanie marek samochodów po ich logo.  Najwięcej śmiechu było podczas konkursu polegającego na zjedzeniu jabłka trzymanego przez dziewczyny na sznurku. W konkursie polegającym na określeniu koloru oczu dziewczyn (bez patrzenia im w oczy) udowodnili, że są wzrokowcami. Niektóre pytania związane z akcesoriami kobiecymi były dla nich nie lada wyzwaniem. Na koniec chłopcy otrzymali od dziewczyn czekoladowe babeczki i inne słodkości.  Chłopakom dużym i małym życzymy jeszcze raz wszystkiego najlepszego!!!

Dzień Tabliczki Mnożenia w klasie 3

2 października  przypadały  aż dwa święta: Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia oraz Dzień Uśmiechu. Celem akcji Dzień Tabliczki Mnożenia jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Jest to okazja dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach :)

Dzieci z klasy 3 również przystąpiły do działania. Przypominały i utrwalały sobie tabliczkę mnożenia w trakcie różnych zabaw i gier matematycznych. Za wykonane zadania uczniowie otrzymywali tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia. Podczas matematycznych wyzwań uczniom w tym szczególnym dniu towarzyszył szeroki uśmiech :)

Warto pamiętać, by  nigdy nie schodził z naszej twarzy bo uśmiech daje wielką moc!

Dzień Uśmiechu

Miniony tydzień był w klasie I bardzo radosnym czasem. W środę, 30 września, obchodziliśmy Dzień Chłopaka. Dziewczynki i wychowawczyni złożyły pierwszoklasistom serdeczne życzenia, zaśpiewały "Sto lat!" i starały się wywołać na ich buziach radosne uśmiechy.
Również w piątek, 2 października, panował w klasie I wyjątkowo pogodny nastrój. W tym dniu obchodziliśmy Światowy Dzień Uśmiechu. Każdy pierwszak samodzielnie wykonał  uśmiechniętą buźkę. Wszyscy dumnie nosili swoje „buźki”, a na twarzach dzieci przez cały dzień gościły promienne uśmiechy.
Te dni były dla wszystkich bardzo radosne :) Będziemy pamiętać: ŚMIECH TO ZDROWIE!

Dzień Głośnego Czytania

Święto ma na celu promocję lektury i głośnego czytania.  Najważniejszymi beneficjentami Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania są dzieci i młodzież. Czytanie na głos stymuluje ich rozwój, wzbogaca słownictwo i pobudza wyobraźnię. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania został ustanowiony z inicjatywy Polskiej Izby Książki w 2001 roku. Data 29 września odnosi się do urodzin Janiny Porazińskiej, autorki książek dla dzieci i młodzieży.

W naszej szkole również celebrowaliśmy to święto. W tym roku, ze względu na panujące obostrzenia, klasy I-III  czytały w swoich salach. Dzięki temu każda klasa wysłuchała innego fragmentu, który czytały panie wychowawczynie.

Dzieci wysłuchały książek pt.:

„Cudaczek –Wyśmiewaczek” Julii Duszyńskiej - klasa I

„Baśnie” H.Ch. Andersena - klasa II

„Akademia Pana Kleksa” Jana Brzechwy - klasa III

Dzieci również z wielkim zaangażowaniem samodzielnie czytały przygotowane fragmenty książek.

Wycieczka na Żar i Kiczerę

22 września uczniowie klasy IV wybrali się z opiekunami Panią Zenobią Strzelichowską i Panem Tomaszem Wawakiem na wycieczkę na Górę Żar i Kiczerę. Celem wycieczki było sprzątanie szlaków turystycznych w ramach akcji Sprzątanie Świata. Pierwszym etapem naszej wycieczki był przejazd busem do Międzybrodzia Żywieckiego i wyjazd kolejką na Górę Żar. Tam czekał na nas Pan Piotr Dziki, pracownik ZPKWŚ z Żywca i razem udaliśmy się na Kiczerę . Po drodze zatrzymywaliśmy się, aby posłuchać ciekawostek związanych z Beskidami oraz podziwiać widoki i robić zdjęcia.  Kiedy dotarliśmy na Kiczerę  pomogliśmy Panu Tomkowi w rozpaleniu ogniska. Był czas na zabawę i zgłębianie wiedzy na temat ekologii pod czujnym okiem Pana Piotra. Upieczone kiełbaski wszystkim smakowały i trzeba było wracać. W drodze powrotnej zebraliśmy dwa worki śmieci.

Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że wycieczka nam się podobała i trzeba to powtórzyć. Było to piękne zakończenie lata. Dziękujemy Polskim Kolejom Linowym za umożliwienie przejazdu na Górę Żar i z powrotem w atrakcyjnej cenie oraz Panu Piotrowi Dzikiemu za ciekawe zajęcia na trasie wycieczki.

Do góry

Rajd Turystyczny "CZYSTE GÓRY 2020"

W piękną słoneczną pogodę uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami Panią Justyną Latowską - Gąsiorek i Panią Zenobią Strzelichowską uczestniczyli w Rajdzie Turystycznym „Czyste Góry 2020”.  Trasa, którą wybraliśmy  prowadziła szlakiem zielonym z Czernichowa przez Bierną do Zarzecza. Po drodze zbieraliśmy śmieci, a niektórzy również grzyby.  Miejscem zbiórki wszystkich grup było Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Zarzeczu gdzie poczęstowano nas pyszną grochówką. Czekały tam na nas różne atrakcje i nagrody. Mając na uwadze względy bezpieczeństwa i konieczność zachowania dystansu społecznego organizator przewidział zajęcia, które odbywały się w mniejszych grupach. Były między innymi: atrakcje militarne, warsztaty łączności radiowej, warsztaty z zakresu bioróżnorodności, edukacji ekologicznej, Eko granie i śpiewanie, szycie eko woreczków, prezentacje multimedialne, quizy krajoznawczo-ekologiczne. Po mile spędzonym czasie wróciliśmy do naszych domów. Mamy nadzieję, że wiosną znowu wspólnie wyruszymy na inne szlaki górskie.

Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2020/2021

Szanowni Nauczyciele,
 Drodzy Uczniowie, Rodzice.

Dzisiaj rozpoczęliśmy  nowy rok szkolny 2020/2021. Z tej okazji życzymy wszystkim Uczniom jak najlepszych wyników w nauce, aby nie zabrakło Wam energii i zapału w poznawaniu świata. Niech każdy dzień wzbogaca Was w wiedzę i nowe doświadczenia.

Nauczycielom życzymy sukcesów, dumy z osiągnięć swoich podopiecznych, poczucia ważności wykonywanego zawodu, aby podejmowany trud był źródłem satysfakcji i społecznego uznania.

Rodzicom życzymy aby nowy rok szkolny przyniósł wiele okazji do dumy i radości z osiągnięć dzieci.

Wszystkiego dobrego w nowym roku szkolnym!